Modlitwa do Jezusa Ukrzyżowanego - modlitwa chorego

Jezu, Zbawicielu,
który w swoim ukrzyżowanym ciele
nosisz cierpienia świata.
Przychodzę do Ciebie
z moim chorym ciałem
i moją udręczoną duszą.

Przychodzę do Ciebie,
aby tak jak św. Peregryn
upaść do Twoich stóp.
Wraz z nim i tak jak on proszę:
"Jezu, Synu Dawida,
któryś uzdrowił trędowatego
i przywrócił wzrok niewidomemu,
ulituj się nade mną".

Ty znasz moje potrzeby
i widzisz moje cierpienie,
dlatego mówię do Ciebie z wiarą:
Panie, jeśli chcesz,
możesz mnie uzdrowić".

Wyciągnij swoją dłon nade mną,
tak jak wyciągnąłeś ją
nad św. Peregrynem,
aby moje słabe i chore ciało
mogło być ponownie zdrowe i silne.

Jezu, uzdrowicielu dusz i ciał,
przez Twoją łaskę uzdrowienia
uczyń mnie częścią
Twojego zwycięstwa
nad grzechem i śmiercią;
tak abym znów zdrowy
mógł być świadkiem
Twojej miłosiernej miłości
i znakiem Twojej zbawczej mocy.
Abym jak św. Peregryn
mógł żyć każdego dnia
w służbie Twojej i Twojego Kościoła.

Dla Ciebie, Jezu, ukrzyżowany
i zmartwychwstały,
chwała i cześć na wieki wieków.
Amen.


W: Święty Peregryn Laziosi, Patron chorych na raka, Wydawnictwo "M", Kraków 2012.